ORJI |
Koralie |
|
UNINE |
E‑mail
|
Psychologie du travail et des organisations
|
Adrian Bangerter |
2025 |
ABATISTA |
Angela |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Positive emotions and Meaning in Life
|
|
|
ACIEN |
Clara |
|
UNIL |
E‑mail
|
Understanding patient altruism at the end of life: an interdisciplinary approach
|
Mathieu Bernard
Sophie Lelorain |
2026 |
AMIR |
Suje |
|
UNIL |
E‑mail
|
Unravelling requirements to restore hemodynamic stability in neurological disorders
|
Prof. Bloch Prof. Courtine |
|
ANTICO |
Lia |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Cross-modal and modality-specific networks for understanding others and their somatic states.
|
Corrado Corradi Dell'Acqua |
Mai 2019 |
ARBONA |
Eléonore |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Gesture and language comprehension in simultaneous interpreting
|
Kilian G Seeber Marianne Gullberg |
|
ARDUINI |
Victoria |
|
UNIL |
E‑mail
|
Disparition forcée de personnes et traumatismes transgénérationnels : Exploration de la complexité des processus de deuil chez les proches de personnes disparues
|
Maître d'enseignement Muriel Katz (Larpsydis, IP, UNIL) |
|
ARIU |
Alexander |
|
UNIL |
E‑mail
|
The role of stress and emotion regulation in youth with poor sleep
|
Prof. Nadine Messerli-Bürgy |
2025 |
ARONOV |
Milana |
|
UNIL |
E‑mail
|
La prise en charge de l'autisme par les thérapies comportementales et sa réception en France (1960-1990).
|
Professeur Rémy Amouroux |
Octobre 2022 |
AVDULLA |
Fransuela |
|
UNIGE |
E‑mail
|
The EEG neural correlates of spatial navigation within egocentric and allocentric frames of reference
|
|
|
AVERY |
Robert |
|
UNIL |
E‑mail
|
Andro-dominionisme : le rôle de l'identité sociale dans les mouvements pro-environementaux
|
Fabrizio Butera |
|
BAEZ |
Sebastian |
|
UNIGE |
E‑mail
|
The neural mechanisms underlying socio-emotional reactivity in the ageing brain
|
Patrik Vuilleumier Olga Klimecki |
2020 |
BARRAS |
Alessio |
|
UNIFR |
E‑mail
|
La thèse de doctorat se compose d'un cadre théorique et de quatre études. Dans le cadre théorique, les concepts de déficience visuelle et de compétences socio-émotionnelles sont définis. Sur la base de l'approche vygotskienne à la pédagogie spécialisée, les deux concepts sont mis en relation. Cette partie donne aux lecteurs les outils nécessaires pour comprendre les objets de recherche, les questions et les études qui suivent.
Les quatre études sont les suivantes :
1. Une revue systématique de la littérature scientifique sur les interventions visant à enseigner les compétences socio-émotionnelles aux apprenants avec déficience visuelle.
2. Une recherche exploratoire, menée en interrogeant des enseignants d'élèves avec déficience visuelle, afin de comprendre ce qui se fait déjà sur le terrain dans le domaine de l'enseignement/apprentissage des compétences socio-émotionnelles.
3. Une recherche d'évaluation des compétences socio-émotionnelles, réalisée par les enseignants, les parents et les élèves eux-mêmes, au moyen d'un questionnaire validé scientifiquement, d'un groupe d'élèves avec déficiences visuelles.
4. Une étude Delphi visant à valider le contenu d'un programme d'enseignement des compétences socio-émotionnelles pour élèves avec déficience visuelle.
|
Prof. Dr. Nicolas Ruffieux |
2025 |
BARRIOS |
Juan |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Mentalisation affective, confiance épistémique et identité narrative à l'adolescence et l'âge adulte.
|
Martin Debbané |
2023 |
BASILI |
Emanuele |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Couple Relationship/ Actor Partner Model /Intersubjectivity /Mentalization/ Obesity / Spiritual Intelligence
|
Prof. Dominik Schoebi |
|
BASTIEN |
Mathilde |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Validité de l'utilisation et de l'interprétation des scores d'un bilan neuropsychologique
|
Thierry Lecerf Christian Chicherio |
2024 |
BATRUCH |
Anatolia |
|
UNIL |
E‑mail
|
Normative assessment as regulatory social influence
|
Fabrizio Butera |
|
BATZIOU |
Sofia |
|
UNIL |
E‑mail
|
PhD in Affective Psychology
|
Professor Elise Dan-Glauser |
|
BAUMANN |
Nadine |
|
UNIL |
E‑mail
|
Relation entre la fonction réflexive parentale et les processus de symbolisation chez l’enfant dans la compréhension des troubles de l’attention entre 6 et 10 ans.
|
Vincent Quartier |
|
BAUMEISTER |
Franziska |
|
UNIFR |
E‑mail
|
ABCCD
|
Dr. Stephanie Durrleman |
2025 |
BEAUGRAND |
Matthieu |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Evolution of EEG maturational markers in poor and healthy sleep during the first year of the human life and its association with cognitive development and gut bacteria profil
|
Dr Salome Kurth |
Octobre 2023 |
BEHRENDT |
Philine |
|
UNIFR |
E‑mail
|
P & O PSychologie
|
Petra Klumb |
|
BÉNARD LINH QUANG |
Sophie |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Representations from spatial navigation in virtual environments: The role of visuo-spatial skills
|
dr. Roland Maurer et dre. Sandra Berney |
2024 |
BERTHOUZOZ |
Pauline |
|
UNIGE |
E‑mail
|
The underlying mechanisms of visual long-term memory revealed by continuous measure of selected features.
|
|
|
BLANCO-CUARESMA |
Sergi |
|
UNIL |
E‑mail
|
The impact of heartbeat signals on auditory regularity processing in humans
|
Marzia De Lucia Andrea Serino |
|
BOENKE |
Lisa |
|
UNINE |
E‑mail
|
Work and Organizational Psychology
|
Prof. Dr. Maike Debus |
|
BOURGUIGNON |
Manon |
|
UNIL |
E‑mail
|
Dynamique de la transmission traumatique au temps du devenir parent. Le cas des enfants d'exilés politiques chiliens.
|
Muriel Katz Marcela Cornejo |
4e |
BOURQUI |
Marion |
|
UNIGE |
E‑mail
|
|
Prof. Marina Laganaro |
|
BOUZIDI |
Yann |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Volition, affect and effort
|
Prof. Guido H.E. Gendolla |
|
BOVEY |
Marion |
|
UNIL |
E‑mail
|
Complex post-traumatic stress disorder among refugee population in Switzerland: Cultural adaptation and pilot testing of an
evidence-based treatment manual
|
Eva Heim |
2026 |
BOZELLE |
Christelle |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Evaluation d’un environnement informatisé pour la réhabilitation d’enfants porteurs d’implants cochléaires.
Utilisation du jeu comme outil d’apprentissage.
|
Mireille Bétrancourt Marco Pelizzone |
2014 |
BRAZIER |
Caroline |
|
UNIL |
E‑mail
|
Les reconversions professionnelles involontaires (Projet FNS)
|
Jonas Masdonati |
2024 |
CAIRO |
Sarah |
|
UNIGE |
E‑mail
|
|
Prof. Nicolas Favez |
|
CALDER |
Abigail |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Effects of Lysergic Acid Diethylamide on Neuroplasticity in Healthy Subjects
|
|
|
CAMBON |
Agathe |
|
UNIGE |
E‑mail
|
L'apprentissage de la morphologie derivationnelle avec la pédagogie translangagière par l'adulte migrant
|
Julie Franck |
2027 |
CAN PROST |
Asli |
|
UNIFR |
E‑mail
|
The effects of different cultural backgrounds on parents’ educational expectation and their parental behaviors
|
Prof Dominik Schoebi |
2024 |
CAPELA |
Yasmine |
|
UNIL |
E‑mail
|
Psychologie
|
Elise Dan Glauser |
|
CARDOSO |
Stéphanie |
|
UNIL |
E‑mail
|
Enjeux psychosociaux de l'entrée dans le monde professionnel: Reconfigurations identitaires de personnes exilées avec un statut provisoire en Suisse
|
Eva Green (UniL) Nathalie Muller Mirza (UniGE) |
2023 |
CASTELLINO |
Céline |
|
UNIL |
E‑mail
|
Domaine : Psychologie sociale
Titre : Influence de l’objectification de soi et la conscience féministe sur l’engagement dans des actions collectives
|
Professeure Eva Green Professeure Clara Kulich |
2026 |
CAVADINI |
Thalia |
|
UNIGE |
E‑mail
|
How can eye-tracking help to reveal and support unsuspected socio-emotional skills in children with Profound Intellectual and Multiple Disabilities? A longitudinal analysis of case studies
|
Pr Edouard Gentaz Pr Yannick Courbois |
2024 |
CERANTOLA |
Marine |
|
UNIL |
E‑mail
|
Objectifs de développement durable et sens de la vie et du travail
|
Jonas Masdonati |
2025 |
CERNADAS CUROTTO |
Patricia |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Testing compassion as a new emotion regulation strategy for promoting conflict resolution
|
Prof. David Sander Prof. Eran Halperin & Dr. Olga Klimecki |
|
CHARALAMBIDES |
Laetitia |
|
UNIL |
E‑mail
|
Gender in competition: An inquiry into the perception and expression of women’s competitiveness
|
Professeur Fabrizio Butera |
|
CHONDROU |
Maria |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Brain Network Analysis to Evaluate Patient Eligibility for Epilepsy Surgery
|
Serge Vulliemoz Nicolas Roehri |
|
CHOPARD |
Saba |
|
UNIFR |
E‑mail
|
|
Prof. Chantal Martin-Sölch |
|
CHRISTEN |
Anne-Céline |
|
UNIL |
E‑mail
|
A définir
|
Prof. Valentino Pomini |
|
CHRISTINA |
Georgiou |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Imaging of the GABAergic neuronal activity during information processing in the somatosensory cortex
|
Prof. Anthony Holtmaat |
|
COLPAERT |
Lucie |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Psychologie Sociale. "Enjeux de compétence au sein du processus de peer review"
|
Gabriel Mugny |
|
COMBERTALDI |
Selina Ladina |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Pre-sleep activation: Does activation of embodied sleep/wake memories before sleep affect subsequent sleep architecture and cognitive functioning?
|
Prof. Dr. Björn Rasch |
|
CORTIJOS BERNABEU |
Anna |
|
UNIL |
E‑mail
|
La mentalité populiste en Europe occidentale : les évaluations individuelles et systémiques en tant qu’antécédents psychosociaux des croyances populistes et de leur rapport avec la démocratie.
|
Christian Staerklé |
|
COUVREU DE DECKERSBERG |
Marie |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Lexical-semantic integration and processes in language production / the dynamics of the mental lexicon in a lifespan perspective
|
Marina Laganaro |
2027 |
CRETTON |
Alexandre |
|
UNIL |
E‑mail
|
Pas encore défini
|
|
|
CULINA |
Ines |
|
UNIL |
E‑mail
|
Follow-up prospectif des problèmes associés au trouble de la personnalité borderline: une étude comparative longitudinale.
|
|
|
CÜMEN |
Dilan |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Psycholinguistics
|
Pascal Gygax |
|
DE CHAMBRIER |
Anne-Françoise |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Dyscalculie, difficultés d'acquisition de l'arithmétique
|
Prof. Pascal Zesiger |
|
DE WOUTERS |
Louise |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Combining structural and functional networks in Epilepsy: connectivity and graph signal processing
|
Serge Vulliémoz Pieter van Mierlo |
2027 |
DEFFERRARD |
Léa |
|
UNIL |
E‑mail
|
Optimizing cognitive neurorehabilitation with multimodal biomarkers.
|
Sonia Crottaz-Herbette Andrea Serino |
|
DELGADO VILLANUEVA |
Cecilia Brigitte |
|
UNIL |
E‑mail
|
The Role of Social Capital in the Relationship between Social Inequalities and Health: Multilevel Analyses of Longitudinal Evidence from Switzerland
|
Dario Spini |
2026 |
DEMURGER |
Magali |
|
UNIL |
E‑mail
|
Études de cas en psychotraumatologie : exploration du processus de changement psychophysiologique lors d’une psychothérapie à médiation (titre provisoire)
|
Prof. Valentino Pomini |
|
DENKINGER |
Sylvie |
|
UNIGE |
E‑mail
|
How to augment attentional control - lessons from action video games
|
Daphné Bavelier |
2027 |
DÉPRAZ |
Salomé |
|
UNINE |
E‑mail
|
Télétravail : quels effets sur le bien-être et la performance?
|
Prof. Laurenz L. Meier Prof. Michaela Knecht |
2027 |
DEROME |
Mélodie |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Anomalous self-experiences: Investigating their link with schizotypy and their underpinning neural processes in typically developing adolescents
|
Pr Martin Debbané |
2019 |
DESCARTES |
Flora |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Liens entre la psychotraumatologie et la mentalisation
|
Professeur Martin Debbané |
2028 |
DHANDA |
Nandita |
|
UNIGE |
E‑mail
|
N/A
|
Supervisor: Prof Ignazio Ziano |
|
DI MUCCIO |
Francesco |
|
UNIL |
E‑mail
|
Neurosciences
|
Brandner Catherine Barral Jérôme |
|
DIETZ |
Maura |
|
UNIL |
E‑mail
|
Leadership and Well-Being
|
Prof. Simone Munsch Prof. John Antonakis |
|
DÖLL |
Salome |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Propriétés psychométriques de la WISC-V.
|
Thierry Lecerf |
Printemps 2024 |
DOS SANTOS MAMED |
Marcelo |
|
UNIL |
E‑mail
|
*Titre provisoire: Dynamiques familiales et chronicité: le cas des parents d'enfants diabétiques.
|
Michèle Grossen |
|
DREXL |
Konstantin |
|
UNIL |
E‑mail
|
Psychiatrie de l'enfant et de l'adolescent
|
Prof. Kerstin von Plessen |
2024 |
EISNER |
Léïla |
|
UNIL |
E‑mail
|
Social norms and attitudes towards different family forms
|
|
|
EPICOCO |
Déborah |
|
UNIL |
E‑mail
|
Colour your life : An evidence-based approach to understand how hue, chroma and lightness link to affect in elderly population
|
Prof. Christine Mohr |
2024 |
ERDEMLI |
Asli |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Uncovering the neural representation of epistemic curiosity.
|
David Sander Catherine Audrin |
2023 |
ESCASAIN |
Lucie |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Vocational aspirations and gender: Fighting the normative impact of language and stereotypes
|
Pascal Mark Gygax |
|
FALK |
Johanna |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Affective Influences on Goal Pursuit: The Moderating Role of Deliberation
|
Prof. Guido H. E. Gendolla |
2023 |
FELLER |
Clémence |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Social impairments in neurodevelopmental: Characterizing social functioning in Autism Spectrum Disorder and 22q11 Deletion Syndrome
|
Maude Schneider |
2023 |
FÉRAT |
Victor |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Training spatiotemporally-defined brain activity patterns with EEG neurofeedback
|
Christoph Michel Tomas Ros |
2023 |
FERNANDES |
Mélanie |
|
UNIL |
E‑mail
|
Psychologie cognitive, recherche sur la tromperie et le mensonge
|
Madame Christine Mohr |
|
FERNANDES LOUREIRO |
Lucas |
|
UNIL |
E‑mail
|
La clinique lacanienne et l’instruction chrétienne : une histoire des pratiques qui se séparent et qui se mêlent
|
Porf. Vincent Barras |
|
FERNANDEZ |
Natalia |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Influence of music on motor, cognitive, and affective functions
|
Patrik Vuilleumier |
|
FISCHER |
Selene |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Honte associée à la maladie
|
Olivier Desrichard |
|
FORRER |
Felicitas |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Eating disorders
|
|
|
FORT |
Déborah |
|
UNIL |
E‑mail
|
Tackling intrusions after a traumatic childbirth
|
Prof. Antje Horsch |
|
FORTUNA PACHECO |
Alexandre |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Attentional Templates and Visual Working Memory
|
Prof. Dirk Kerzel |
2027 |
FOURNIER |
Loïs |
|
UNIL |
E‑mail
|
Improving the assessment of impulsivity: a novel psychometric approach
|
Professeur Joël Billieux, Institut de Psychologie, Université de Lausanne, Suisse Professeur Alexandre Heeren, Institut de Recherche en Sciences Psychologiques, Université Catholique de Louvain-la-Neuve, Belgique |
2026 |
FRACKOWIAK |
Michal |
|
UNIL |
E‑mail
|
The Role and Impact of Phubbing in Face-to-face Interactions in Intimate Relationships
|
Professor Dr Peter Hilpert Dr Pascale Sophie Russell |
2024 |
FRANCO |
Julie |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Neuropsycholinguistique dans le cadre d'une rééducation par réalité virtuelle
|
|
2024 |
FRANZONI |
Amandine |
|
UNIL |
E‑mail
|
Comprendre le spectre du comportement alimentaire chez les adolescent.e.s athlètes.
|
Professeure Nadine Messerli-Bürgy |
2027 |
FREDERIC |
Natasha |
|
UNIGE |
E‑mail
|
L'hétérogénéité de l'identité nationale et l'attitude envers les immigrants.
|
Porf. Juan Manuel Falomir |
|
GALLI |
Riccardo |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Understanding the Neural Substrates of Neurofeedback Modulations of Visual Attention: Multimodal Brain Imaging and Application to Hemispatial Neglect Syndrome
|
Patrik Vuilleumier Roberta Ronchi |
|
GAVIN |
Amaelle |
|
UNIL |
E‑mail
|
L'intimité et la sexualité des personnes âgées atteintes de démences légères à modérées en EMS: co-constructions psycho-sociales des soignants et de la famille
|
Prof. Marie Santiago |
2020 |
GEISSER |
Christopher |
|
UNIGE |
E‑mail
|
The moderating role of intergroup contact on discriminatory news
|
Juan Falomir-Pichastor, University of Geneva Eva Green, University of Lausanne |
2023 |
GERMANIER |
Elisabeth |
|
UNINE |
E‑mail
|
Psychologie du Travail et des Organisations
|
Prof. Adrian Bangerter |
|
GIARRIZZO |
Alessio |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Dynamiques d’engagement des adultes en formation : interactions entre émotions, motivation et apprentissage
|
Professeure Nathalie Delobbe |
2025 |
GILLIOZ |
Estelle |
|
UNIGE |
E‑mail
|
« Effet de l’exposition aux écrans sur le développement des compétences multisensorielles et des interactions précoces chez les très jeunes enfants (6-36 mois) »
|
Edouard Gentaz Fleur Lejeune |
2024 |
GLARNER |
Kelly |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Towards Sustainable Well-being: A Self-Determination Approach to Eco-Anxiety and Pro-Environmental Behaviors
|
Julien Chanal |
2027 |
GLOMB |
Katharina |
|
UNIL |
E‑mail
|
not applicable
|
|
|
GOVINDAN |
subashika |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Genetic controls over thalamocortical neuron development and connectivity
|
|
|
GRADI |
Naïma |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Effect of gamified cognitive training on attentional control of high trait-anxiety subjects.
|
Daphné Bavelier Swann Pichon |
|
GRAF |
Shannen |
|
UNIL |
E‑mail
|
Mécanismes de la transmission intergénérationnelle du stress traumatique
|
Prof. Daniel Schechter Dr. Sébastien Urben |
2026 |
GRAND |
Arnaud |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Generalized additive mixed models (GAMM) for affective neurosciences.
|
Pr. Olivier Renaud Pr. Didier Grandjean |
2027 |
GROB |
Emmanuelle |
|
UNIGE |
E‑mail
|
L’effet d’un entraînement intensif de la mémoire prospective et le rôle de la motivation sur la mémoire prospective chez les adultes âgés
|
|
|
GVOZDIC |
Katarina |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Psychologie cognitive appliquée à l'éducation
|
Emmanuel Sander |
|
GYORGY |
David |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Multilingualism and Rule Extraction in the Linguistic and Auditory Domains
|
Julie Franck Doug Saddy, Antonella Sorace |
2023 |
HAAS |
Maximilian |
|
UNIGE |
E‑mail
|
From Lab to Life: Studying Everyday Prospective Memory
|
Prof. Matthias Kliegel |
2020 |
HADJADJ |
Olivia |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Evaluation dynamique de la morphosyntaxique et de la narration
|
Hélène Delage Margaret Kehoe |
2025 |
HAEFLIGER |
Marie-Paule |
|
UNIFR |
E‑mail
|
---
|
Prof. Roberto Caldara |
|
HAUTEKIET |
Caro |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Mémoire du travail et attention
|
Evie Vergauwe |
|
HAWLINA |
Hana |
|
UNINE |
E‑mail
|
Imagination et psychologie socioculturelle
|
Tania Zittoun |
15.01.2023 |
HEIN |
Johanna |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Serial Order in Working Memory
|
Evie Vergauwe |
|
HEINZMANN |
Cindy |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Further understanding and the modification of cognitive and emotion regulation abilities in binge eating disorder
|
Prof. Dr. Simone Munsch |
2026 |
HEISER |
Neele Henriette |
|
UNIGE |
E‑mail
|
How the social context influences the cognitive performance of older people: effect of the age of the examiner
|
Pr. Olivier Desrichard |
2025/26 |
HEMMO |
Mahmoud |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Refugee Mental Health
|
Prod. Dr. Chantal Martin Sölch PD Dr. Naser Morina, Prof. Dr. Richard Bryant |
2025 |
HÉRITIER |
Karel |
|
UNIL |
E‑mail
|
Immigrants social networks
|
Eva Green |
2023 |
HESS |
Laura |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Clinical Psychological Aspects in the Treatment of Patients with Cardiovascular Diseases
|
Prof. Dr. Simone Munsch |
|
HILLEBRAND |
Luis |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Artificial intelligence and organizations
|
Sebastian Raisch |
|
HOFFMAN |
Adar |
|
UNIL |
E‑mail
|
vulnerabilities in the transition to adulthood
|
Christian Staerklé |
|
HOSNY |
Nadine |
|
UNIL |
E‑mail
|
Complex-Posttraumatic Stress Disorder in Urban Egypt: Cultural Adaptation and Pilot Testing of an Evidence-Based Treatment Manual
|
Prof. Eva Heim |
|
HOSSAINI |
Mina |
|
UNIL |
E‑mail
|
psychologie culturelle
|
Eva Heim |
2027 |
HUSMANN |
Julie |
|
UNIGE |
E‑mail
|
The different phenotypes of social functioning in adolescents and young adults with Autism Spectrum Disorder
|
Maude Schneider |
|
IACOVIELLO |
Vincenzo |
|
UNIGE |
E‑mail
|
---
|
|
|
ILEN |
Laura |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Réactivité au stress et socialisation dans les troubles neurodéveloppementaux
|
Maude Schneider |
2024 |
JOLY-BURRA |
Emilie |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Understanding links between goal achievement and well-being in healthy older adults.
|
Martial Van der Linden et Paolo Ghisletta |
|
JUAREZ |
Vanessa |
|
UNIL |
E‑mail
|
Représentations sociales - Identité
|
Christian Staerklé |
|
JUNOD |
Nastia |
|
UNIL |
E‑mail
|
Longitudinal study of attention and executive functions in 6-12 year old children in a therapeutic day center
|
|
|
KALOGIROU |
Eleni |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Influence des enfants sur les comportements d'adultes
|
Prof. Edouard Gentaz |
2026 |
KASMI |
Inès |
|
UNIL |
E‑mail
|
Psychologie de la famille
|
Joëlle Darwiche |
1 |
KELLENTER |
Anne |
|
UNINE |
E‑mail
|
Work- and Organisational Psychology
|
Prof. Dr. Laurenz L. Meier |
|
KERNAHAN |
Louis |
|
UNINE |
E‑mail
|
Sociocultural view on the use of extended reality technology in a cultural heritage setting (e.g. museum)
|
Professor Tania Zittoun |
2024/2025 |
KHEYAR |
Maya |
|
UNIL |
E‑mail
|
Evaluation d'un programme en ligne d'auto-soutien pour des personnes endeuillées et séparées
|
Prof. Valentino Pomini Dr. Anik Debrot |
|
KOLLER |
Sarah |
|
UNIL |
E‑mail
|
Vers une culture économique de l'après-croissance: blocages et leviers existentiels de transition dans une perspective écopsychologique
|
Christian Arnsperger Gérald Hess |
2023 |
KOLLY |
Julia |
|
UNIL |
E‑mail
|
L'annonce d'une progression de la maladie en oncologie : un défi communicationnel entre les professionnel·le·s de la santé et la dyade patient·e – proche
|
Sophie Lelorain et Kristopher Lamore |
2026 |
KONIK |
Stephanie |
|
UNIL |
E‑mail
|
|
|
|
KOURI |
Georgia |
|
UNIFR |
E‑mail
|
The evolution of couples during stressfull periods: becoming a parent; challenge or threat?
|
Prof. Dr. Dominik Schoebi |
|
KRAINZ |
Morris |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Public preferences towards renewable energy systems
|
Prof. Tobias Brosch Prof. Evelina Trutnevyte |
|
KRENGER |
Marie |
|
UNIL |
E‑mail
|
Le comptage sur les doigts chez les jeunes enfants
|
Catherine Thevenot |
|
KRETHLOW |
Giulia |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Lexico-semantic processes in language production: neurophysiological dynamic in Lifespan and interests in aphasia treatment
|
Prof Marina Laganaro |
2020 |
LAERA |
Gianvito |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Neurophysiological basis of Prospective Memory and Time perception
|
Prof. Matthias Kliegel |
|
LATRÈCHE |
Caren |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Marqueurs de la psychose et interventions sur les fonctions cognitives dans la del22q11
|
Prof. Stephan Eliez Prof. Maude Schneider |
2026 |
LEAVY |
Aline |
|
UNIL |
E‑mail
|
Orientation et transitions professionnelles des jeunes en situation de handicap visuel en Suisse romande
|
Prof. Jérôme ROSSIER Prof. Edouard GENTAZ (UNIGE) |
2025 |
LEGENDRE |
Guillaume |
|
UNIGE |
E‑mail
|
How deep is your sleeping mind?
Unravelling the extent of information processing during sleep
|
Sophie Schwartz Ivan Rodriguez |
2020 |
LEPREUX |
Inès |
|
UNIL |
E‑mail
|
Lien entre les traumatismes infantiles et les symptômes psychotiques dans une perspective lifespan
|
Philippe Conus Luis Alameda
Sandra Vieira |
2028 |
LEUBA |
Anaëlle |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Emotion regulation in relationships
|
Prof. Nadine Messerli |
|
LEUPIN |
Viviana |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Neurosciences cognitives
|
Juliane Britz |
|
LIEKMEIER |
Esther |
|
UNIL |
E‑mail
|
Affective behavior of parent couples undergoing couple therapy
|
Prof. Joëlle Darwiche |
2024 |
LIETZ |
Morten |
|
UNIFR |
E‑mail
|
LSD-induced Neuroplasticity in Elderly Subjects
|
Prof. Gregor Hasler |
2027 |
LOTFI |
Yasmina |
|
UNIL |
E‑mail
|
Psychologie de la santé/Santé sexuelle : « Vécu sexuel et corporéité de femmes ayant une MSF à l’aire de la digitalisation de la santé : Comment les femmes ayant une mutilation sexuelle féminine (re)construisent leur sexualité et leur corporéité via Internet ? »
(Titre provisoire)
|
Dre Maria del Rio Carral |
2023 |
MABIRE |
Xavier |
|
UNIL |
E‑mail
|
Individus et communautés face aux risques du VIH : enjeux psychosociaux de l’avènement de la PrEP
|
Marie Préau |
2020 |
MACHKOVA |
Marketa |
|
UNINE |
E‑mail
|
Psychologie et Education / Authorial Acting, its Theory and Psychosomatics
(Co-tutelle)
Dialogical Acting As a Way Of Living: Finding Authenticity Within Social Roles
|
Prof. Tania Zittoun Dr. Eva Slavikova |
2021 |
MAHMOUD |
Marwa |
|
UNIL |
E‑mail
|
Analyse critique et décoloniale de "la participation" à la lumière de la psychologie socioculturelle
|
Nathalie Muller Mirza Eva Green |
2024 |
MANUSHI SUNDIC |
Erjona |
|
UNIL |
E‑mail
|
"The effect of teaching style on decision making"
|
Prof. Gabriel Mugny Prof. Fabrizio Butera |
|
MARCA |
Sandy |
|
UNIGE |
E‑mail
|
A Neurophysiological Marker of Second Language Learning at the Individual Level
|
Prof. Marina Laganaro Dr. Nicolas Rothen
Dr. Thomas Reber |
2023 |
MARRO |
Jérémy |
|
UNIL |
E‑mail
|
L'agir violent à l'adolescence: place et fonction de la violence hétéro-adressée dans le processus adolescent.
|
Prof. Pascal Roman |
|
MATHIEU |
Thierry |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Post-cancer patients living in a liminal situation after treatments ending
|
Nicolas Favez Sarah Cairo Notari |
2025 |
MATRAT |
Mélodie |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Evaluation dynamique de la phonologie et du lexique en logopédie
|
Margaret Kehoe Hélène Delage |
2025 |
MAYDAA |
Rita |
|
UNIFR |
E‑mail
|
brief psychological interventions
|
|
|
MEHRPOUR |
Anahita |
|
UNIL |
E‑mail
|
The Individual and The Context: Towards a Unified Model of Health, Well-Being and Vulnerability
|
Prof. Christian Staerklé Prof. Eric Widmer |
2024 |
MÉNÉTRÉ |
Eric |
|
UNIGE |
E‑mail
|
En élaboration
|
Marina Laganaro |
2021-2022 |
MÉNÉTRÉ |
Freda |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Cognition spatiale
|
Dr Roland Maurer |
|
MENOUD |
Pauline |
|
UNIL |
E‑mail
|
Cognitive neuro-rehabilitation of multiple sclerosis using gamified cognitive - physical dual task training
|
Prof. Arseny Sokolov |
2025 |
MESSERLI |
Denise |
|
UNINE |
E‑mail
|
Work-Family Conflict
|
Prof. Dr. Laurenz Meier |
|
MICHOUD |
Chloé |
|
UNIL |
E‑mail
|
Étude des pratiques sociales autour de la (non) vaccination des enfants : hésitation vaccinale et Santéisation dans le contexte Suisse.
|
Prof. María del Río Carral |
|
MOMBELLI |
Loris |
|
UNINE |
E‑mail
|
Work and Organizational Psychology
|
Prof. Dr. Maike Debus |
|
MONNEY |
Jonathan |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Investigating single unit ictal activity in drug resistant epilepsy patients using micro-electrodes.
|
Pr. Pierre Mégevand |
|
MONNOR |
Teerawat |
|
UNIGE |
E‑mail
|
A Co-Implementation of the Projective Consciousness Model and Virtual Reality for Quantitative Studies and Prediction of Emotion: An Investigation of Emotional Responses to Stressors
|
Prof. David Rudrauf (The thesis supervisor), Email: [email protected] |
2022 |
MOREL |
Sandrine |
|
UNIL |
E‑mail
|
"Family Diversity and Social Norms: Visibility and invisibility in the Swiss Household Panel" (Titre provisoire)
|
Felix Bühlmann Laura Bernardi |
|
MORY |
Lliure-Naima |
|
UNIFR |
E‑mail
|
GABAergic markers of chronic pain
|
|
|
MÜHLEMATTER |
Christophe |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Diet and antibiotics: Their effect on sleep regulation in infants through interactions with the gut microbiota
|
Salome Kurth |
|
MÜLLER |
David |
|
UNIL |
E‑mail
|
Behavioral and brain mechanisms underlying procedural and declarative learning (Neuroscience)
|
Prof. Catherine Thevenot |
|
MURRAY |
Ryan |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Neural correlates of relevance and emotion appraisal
|
Professeur David Sander |
|
NAAS |
Adrian |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Impulsiveness in Eating Disorders
|
|
|
NAUDIN |
Caroline |
|
UNIL |
E‑mail
|
Maltraitance envers les adolescentes au sein de la famille : approche écologique des différences culturelles
|
Prof. Grégoire Zimmermann Dr. Fabrice Brodard |
|
NENNIGER |
Gina |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Sonderpädagogik, Peereinfluss
|
|
|
NGUYEN |
Arthur |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Neuroscience, attentional control, play, 3D-MOT
|
Daphne Bavelier |
2024 |
NICOLET-DIT-FÉLIX |
Maroussia |
|
UNINE |
E‑mail
|
L'intelligence émotionnelle et l'hypersensibilité
|
Prof. Fabrice CLÉMENT Prof. Marina FIORI |
2026 |
NKONGNI NKONLACK EPOUSE WADJI |
Dany laure |
|
UNIFR |
E‑mail
|
VIOLENCE CONJUGALE, TRANSMISSION INTERGENERATIONNELLE ET IDENTIFICATION A L AGRESSEUR: une etude de cas des enfants camerounais
|
Prof.Dr Chantal Martin-SOELCH |
2022 |
NUROCK |
Mickaël |
|
UNIL |
E‑mail
|
Experimental affective approach to Understand the psychological mechanisms underlying conspiracy and paranormal beliefs
|
Pr. Christine Mohr |
Prévu Juin 2026 |
OFOSU |
Nana |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Contact intergroupe
|
Fabio Lorenzi-Cioldi Clara Kulich |
|
OLIVEIRA BORGES |
André |
|
UNIL |
E‑mail
|
Travail décent et meaningful work
|
Prof. Koorosh Massoudi |
2026 |
ONAY |
Neslihan |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Thesis Project: Effect of Emotion on Episodic Memory Across the Life Span
|
Prof. Ulrike Rimmele |
2025 |
OUDET |
Sarah |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Autism and bilingualism
|
Stephanie Durrleman |
|
OUYANG |
Xinyi |
|
UNIFR |
E‑mail
|
|
Roberto Caldara |
|
PADÉE |
Anna |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Machine learning for predictive multi-modal markers of neuropsychiatric syndromes
|
|
|
PAN |
Dongpeng |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Processing visual input in simultaneous interpreting
|
Kilian Seeber |
12.20.2023 |
PAPARELLI |
Anita |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Faces in motion: understanding and mapping the decoding of dynamic facial expressions of emotion
|
Dr. Roberto Caldara |
2026 |
PARTMANN |
Annika |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Music and Sleep
|
Prof. Björn Rasch |
|
PATEL |
Jagruti |
|
UNIL |
E‑mail
|
Discovering the connectome spectral signatures of behavior
|
Prof. Patric Hagmann |
2025 |
PATRUCCO-NANCHEN |
Tamara |
|
UNIGE |
E‑mail
|
|
Prof. Pascal Zesiger |
|
PAUMIER |
Delphine |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Structure et développement de la motivation autodéterminée en contexte scolaire
|
Julien Chanal Olivier Renaud |
|
PEITHI |
Amalia - christina |
|
UNIL |
E‑mail
|
Investigation neuroanatomique de l'hippocampe et de l'amygdale dans un model souris du syndrome de Williams
|
Prof. Pierre Lavenex Prof. Pamela Banta Lavenex |
|
PERRIN |
Florian |
|
UNIL |
E‑mail
|
Consciousness and Central Autonomic Network in Humans
|
Philippe Ryvlin Marzia De Lucia |
2026 |
PETROVA |
Teya |
|
UNIL |
E‑mail
|
Brain dysconnectivity and cognitive impairment in early psychosis: interplay between nature and
nurture
|
Prof. Paul Klauser Dr. Luis Alameda |
|
PETSCHEN |
Adrian |
|
UNINE |
E‑mail
|
Human Life Histories: Structural causes for Curiosity
|
Prof. Fabrice Clément |
|
PETTIGNANO |
Marina |
|
UNIL |
E‑mail
|
Positive education and character strengths: promoting socio-emotional skills development and well-being in primary school
|
Prof. Nadine Messerli-Bürgy Prof. Jenny Marcionetti (SUPSI) |
|
PIGUET |
Olivia |
|
UNIL |
E‑mail
|
Development and plasticity of the monkey entorhinal cortex: insights into normal and pathological memory in humans.
|
|
|
PINON |
Mélanie |
|
UNIL |
E‑mail
|
La population des personnes sans-abri à Genève
La santé comme révélateur des processus de désocialisation
|
René Knüsel (UNIL) Véronique Mottier (UNIL) |
2024-2025 |
PIRON |
Nicolas |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Travail de Master - Pulvinar et Attention visuelle
|
Patrik Vuilleumier |
|
PITON |
Timothy |
|
UNIGE |
E‑mail
|
EduGame: leveraging game-based technologies to facilitate reading acquisition
|
Pr. Daphné Bavelier |
2026 |
PLANAMENTE |
Nelida |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Consommation et objectivation
|
Juan Manuel Falomir-Pichastor |
2027 |
POMPETZKI |
Philipp |
|
UNIFR |
E‑mail
|
App and Chatbot-based aftercare for psychiatric inpatients
|
Prof. Simone Munsch Dr. Charles Benoy |
|
POUGEON |
Julie |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Residual performance in working memory tasks
|
Valérie Camos Clément Belletier (Université Clermont Auvergne, France) |
2025 |
PRALONG |
Lionel |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Etude méthodologiques d'analyse de données longitudinale
|
Prof. P. Ghisletta |
|
PRAT |
Pauline |
|
UNIGE |
E‑mail
|
L'adulte universitaire avec trouble développemental du langage : facteurs de compensation, réorganisation cognitive et remédiation
|
Hélène DELAGE |
|
PUGLISI |
Nilo |
|
UNIGE |
E‑mail
|
A study on how interactions with the father influence the infant's physiological regulation of emotions within the family
|
Professeur Nicolas Favez |
2024 |
QUARTENOUD |
Nathalie |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Autisme au niveau tertaire
|
Carmen Zurbriggen |
2027 |
RABEL |
Eileen Jasmina |
|
UNIL |
E‑mail
|
FNS MeStories : Navigating through a postfeminist social media culture: Young females' experiences of health and wellbeing.
|
Prof Maria del Rio Carral |
2024 |
RAFI |
Halima |
|
UNIGE |
E‑mail
|
The impact of mentalization-based therapy on socio-emotional deficits in adolescents with ADHD
|
Prof. Martin Debbané (UNIGE) |
2022 |
RAUEN |
Anna |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Determinants of Loss of Control Eating in Youth and Young Adults
|
Prof. Dr. Simone Munsch |
|
RAYNAL |
Elsa |
|
UNIL |
E‑mail
|
Behavioral and electrocortical correlates of associative learning: an individual differences investigation
|
Prof. Catherine Brandner |
|
REINECKE |
Robert |
|
UNINE |
E‑mail
|
Processing Presuppositions: Theoretical Aspects, Linguistic Features and Sensorimotor Correlates
|
Prof Marion Fossard (Université de Neuchâtel) Prof Jacques Jayez (ENS de Lyon) |
2019 |
REMY |
Viviane |
|
UNIL |
E‑mail
|
La santé physique et mentale des conducteurs de bus en Suisse
|
Irina Guseva Canu |
2025 |
RICHARD |
Jeanne |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Processus affectifs et cognitifs liés à la prise alimentaire
|
Prof. David Sander Prof. Géraldine Coppin |
|
ROGUE |
Caroline |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Aphasie
|
Marina LAGANARO |
|
ROHRBACH |
Tobias |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Gendered mechanisms of media-based evaluation of political candidates.
|
Prof. Philomen Schönhagen |
2023 |
ROMET |
Michaël |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Famille, couple, développement de l'enfant (observation des interactions)
|
Professeur Nicolas Favez Hervé Tissot |
2024 ou 2025 |
ROSSELET-JORDAN |
Fiona Laura |
|
UNIFR |
E‑mail
|
How does attention mediate the relationships between long-term and working memory?
|
Prof. Valérie Camos Dr. Marlène Abadie |
|
ROSTEKOVA |
Adriana |
|
UNIGE |
E‑mail
|
The impact of critical life events on the maintenance of cognitive functioning across the lifespan: protective and risk factors
|
Prof Andreas Ihle |
|
RUDMANN |
Ocyna |
|
UNIL |
E‑mail
|
Jugement social, présentation de soi, personnalité
|
Benoît Dompnier |
|
RUDUIT DIAS |
Lúcia Regina |
|
UNIL |
E‑mail
|
L’ESTHÉTIQUE DANS LE TRAVAIL ET LES PRATIQUES JURIDIQUES DANS UN CENTRE DE RÉFÉRENCE ESPÉCIALISÉ D’ASSISTANCE SOCIALE (CREAS): régularités, tensions, dispersions et créations
|
François Xavier-Merrien |
|
SACCHI |
Livia |
|
UNIL |
E‑mail
|
Influence of personality on appraisal and emotions reactivity
|
Professor Elise Dan Glauser |
2023 |
SAFAEI |
Negin |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Digital platforms, Machine learning
|
Prof. Kazem Haki |
2025 |
SALTARELLI |
Beatrice |
|
UNINE |
E‑mail
|
the ethical issues in psychotherapy
|
prof. Laure Klotzer prof. Antonio Iannaccone |
|
SAMPAIO GREVE |
Milena |
|
UNIL |
E‑mail
|
Empowerment of marginalized youth.
Career counseling in group setting to prevent long-term NEET status.
|
Prof. Koorosh Massoudi |
|
SANABRIA DIAZ |
Gretel |
|
UNIL |
E‑mail
|
Tracking pathophysiological process in Alzheimer’s disease through structural and functional brain topological patterns
|
Ferath Kherif. PhD |
|
SANDERS |
Bryan |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Temporal Dynamics of Speech Modulation to study the brain mechanisms of Motor Speech Encoding
|
Marina Laganaro |
2025 |
SAUMURE |
Camille |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Neuropsychologie
|
Roberto Caldara |
|
SCAFA |
STEFANO |
|
UNIL |
E‑mail
|
NeuroGAIT: Adaptive decoding of locomotor biomarkers for personalized therapies able to operate in home environments in Parkinson's patients
|
Prof. Dr. Jocelyne Bloch Dr. Eduardo Martin Moraud |
2025 |
SCHALLER |
Pauline |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Traitement cérébral de différentes ethnies faciales
|
Caldara Roberto Richoz Anne-Raphaëlle |
|
SCHENK |
Jeremiah |
|
UNIFR |
E‑mail
|
La perception du temps dans le Trouble du déficit de l'attention avec ou sans hyperactivité et le trouble de l'addiction aux jeux en ligne lors d'une tâche de récompense
|
Prof. Dr. Chantal Martin Sölch Prof. Dr. Marie-Claude Guay |
|
SCHIPPER |
Kate |
|
UNIL |
E‑mail
|
Variation inter-individuelle dans l'apprentissage moteur
|
Jérôme Barral Bogdan Draganski |
|
SCHMID |
Desiree |
|
UNIGE |
E‑mail
|
REVALUE: Refinement of the Value Typology in Environmental Health Psychology
|
Dr. Tobias Brosch Dr. Nadja Contzen |
2026 |
SCHNEIDER |
Stephan |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Capacité humaine de reconnaissance/mémoire
|
Prof. Radek Ptak |
2025 |
SCHOOP-KASTELER |
Noemi |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Social Networks and Social Status of Students with Intellectual Disabilities in Special Need Schools
|
Prof. Dr. Christoph Müller |
|
SCHÖPFER |
Théo |
|
UNINE |
E‑mail
|
Psychologie sociale
|
Prof. Adrian Bangerter (Université de Neuchâtel) |
2026 |
SCHÖTTNER |
Mikkel |
|
UNIL |
E‑mail
|
Discovering the connectome spectral signatures of behavior
|
Prof. Dr. Patric Hagmann |
2025 |
SCHWAB |
Kevin |
|
UNIL |
E‑mail
|
Développement de la mémoire
|
Pamela Banta-Lavenex Pierre Lavenex |
2025 |
SCODELLARI |
Alessandra |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Psycholinguistique
|
Hélène Delage |
|
SEILER |
Annina Julia |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Psychological Adjustment After Lung Transplantation
|
Prof. Dr. Chantal Martin Sölch PD Dr. med. Josef Jenewein |
|
SELOSSE |
Garance |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Influence of peripheral information on behavioural and spatio-temporal neural mechanisms of vocal emotion production and perception
|
Professeur Didier Grandjean Dr Léonardo Ceravolo |
2024 |
SIFFREDI |
Vanessa |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Neuropsychology and neurosciences of cognitive functions in agenesis of the corpus callosum
|
Professeur Pierre Barrouillet Professeur Patrik Vuilleumier (Unige)
Professeur Vicki Anderson (Université de Melbourne, Australie)
Dr Megan Spencer-Smith (Université de Melbourne, Australie)
|
|
SKIERESZ |
Nicole |
|
UNIL |
E‑mail
|
Investigation of neurophysiological correlates of language acquisition
|
Professor Micah Murray Professor Thomas Reber, Professor Nicolas Rothen |
2024 |
SOOTER |
Nina |
|
UNIGE |
E‑mail
|
The effects of stress on honesty
|
Prof. Giuseppe Ugazio |
|
SPAGNULO |
Giulia |
|
UNIL |
E‑mail
|
Psychologie de la famille
|
Prof. Joëlle Darwiche Prof. Laura Bernardi |
|
STACCHI |
Lisa |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Investigating the neural bases of idiosyncratic face processing
|
|
|
SUPERBIA GUIMARÃES |
Luísa |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Attention and working memory in children with attentional deficit and hyperactivity disorder
|
Prof. Valérie Camos |
2022 |
SURRET |
Fantine |
|
UNIL |
E‑mail
|
Promoting children's pro-environmental behaviors with cooperative learning
|
Fabrizio Butera |
2024 |
TACCHINI |
Sabrina |
|
UNIL |
E‑mail
|
Psychologie du conseil et de l'orientation
|
Jérôme Rossier Unil |
|
TACHOM WAFFO |
Boris |
|
UNIL |
E‑mail
|
Approche Interculturelle des processus psychologiques engagés lors du développement de talent en football
|
Denis Hauw |
2025 |
TAKIZAWA |
Ruri |
|
UNIGE |
E‑mail
|
|
|
2024 |
THEUBET |
Maël |
|
UNIL |
E‑mail
|
Irrational Beliefs and their Impact on Biodiversity
|
Christine Mohr |
2026 |
TIEMANN |
Aline |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Virtual Reality Biofeedback for Eating Disorders – Training Gastric Interoception
|
Prof. Dr. Simone Munsch Dr. Zoé van Dyck |
2025 |
TINELLO |
Doriana |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Entraînement cognitif dans un approche multidimensionnel
|
Prof. Matthias Kliegel |
2021 |
TIPURA |
Eda |
|
UNIGE |
E‑mail
|
An electroencephalographic approach to the processing of relevant stimuli in the human brain
|
Olivier Renaud Alan Pegna |
|
TRENTINI |
Elena |
|
UNIL |
E‑mail
|
Emotion regulation and personality
|
Elise Dan-Glauser |
|
TREVIÑO MONTEMAYOR |
Mariana |
|
UNIL |
E‑mail
|
Mental health, lifestyle and metabolic health during the perinatal period
|
Prof. Jardena Puder |
|
UDAYAR |
Shagini |
|
UNIL |
E‑mail
|
How Life Events Foster or Hinder Career Sustainability?
|
Prof. Jérôme Rossier |
2023 |
URWICZ |
Leah |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Improving verbal learning with non-invasive neuromodulation of long-range network interactions
|
Prof. Adrian Guggisberg |
|
VALLETTE D'OSIA |
Armelle |
|
UNINE |
E‑mail
|
Psychologie du travail et des organisations
|
Laurenz L. Meier |
|
VALSECCHI |
Giulia |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Menace à la masculinité et attitudes envers l'égalité de genre
|
|
|
VANDAMME |
Charlotte |
|
UNIL |
E‑mail
|
Attachement et mémoire autobiographique des personnes ayant reçu un traitement lié à un cancer ORL
|
Sophie Lelorain |
|
VENARD |
Gaëlle |
|
UNIL |
E‑mail
|
La surprotection parentale à l’adolescence : Idéologie de la parentalité intensive et assignation genrée des rôles entre les parents
|
Prof. Grégoire Zimmermann Stijn Van Petegem |
2025 |
VERDEL |
Julie |
|
UNIL |
E‑mail
|
Psychologie clinique
Développement d'une médiation projective photo-narrative dans le bilan psychologique avec des enfants presentant un retard important dans les apprentissages scolaires
|
Pr Pascal Roman UNIL |
2024 |
VÉRON |
Claudia |
|
UNIL |
E‑mail
|
Recherche d'informations de santé en ligne. Perspectives des personnes souffrant de lombalgies chroniques non spécifiques et des professionnel·le·s de la santé.
|
Prof. Marie Santiago Delefosse |
2023 |
VÉTOIS |
Matthieu |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Influence of Political Positions Covered by Media on Attitudes towards Immigration, Political Parties and Right-Wing Populism
|
Prof. Juan Manuel Falomir-Pichastor Prof. Eva Green |
2023 |
VILLARD |
Justine |
|
UNIL |
E‑mail
|
Development and plasticity of the monkey medial temporal lobe
|
Prof. Pierre Lavenex |
2024 |
VOGT |
François |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Théorie de l'autodétermination (psychologie)
|
Julien Chanal |
|
VON DER WEID |
Laure |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Interventions sur les troubles neurologiques fonctionnel
|
Selma Aybek |
2026 |
VON ROTZ |
Lorna |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Meilleure compréhension du comportement adaptatif : évaluation, comparaison interculturelle et relation avec le
fonctionnement général chez les enfants d'âge préscolaire ayant une déficience intellectuelle
|
Prof. Geneviève Petitpierre |
|
VORONTSOVA-WENGER |
Olga |
|
UNIGE |
E‑mail
|
psychologie clinique: interventions basées sur la pleine conscience
|
|
|
VOUMARD |
Jérôme |
|
UNIL |
E‑mail
|
MR
|
Pr. Christian Staerklé |
2024 |
WALSH |
Emilie |
|
UNIL |
E‑mail
|
L’influence des caractéristiques de l’attachement sur les affects des patients âgés avec un trouble cognitif débutant
|
Pr Jérôme Rossier Pr Armin Von Gunten |
|
WICK |
Anna |
|
UNIFR |
E‑mail
|
External Influence on Sleep at Home and in the Sleeblab
|
|
|
WOLFER |
Pauline |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Influence du bilinguisme sur le développement de la communication des enfants avec Trouble du Spectre de l'Autisme (TSA) et Développement Typique (DT)
|
Dr Stephanie Durrleman |
|
WU |
Shizhe |
|
UNIGE |
E‑mail
|
eeg
|
|
|
WUENSCH |
Lavinia |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Individual differences in reward-seeking behaviors
|
Prof. David Sander Eva R. Pool, PhD |
|
WYSSEN |
Andrea |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Cognitive distortions and emotion regulation in eating disorders
|
Prof. Dr. Simone Munsch |
|
XU |
Wei |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Ambulatory assessment
|
|
|
YANGUEZ ESCALERA |
Marc |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Physical activity and children’s executive functions: can motivation moderate or mediate this relationship?
|
Julien CHANAL |
|
YOANN |
Favre |
|
UNIL |
E‑mail
|
Intelligence Emotionnelle et intégration des pratiques de durabilité par l'apprentissage collectif des apprenti-e-s en formation professionnelle
|
Prof. Fabrizio Butera Prof. Marina Fiori |
2028 |
ZAHARIA |
Alexandra |
|
UNIFR |
E‑mail
|
Promoting emotion regulation competences and positive emotions in adolescents
|
Prof. Andrea Samson (University of Fribourg & UniDistance) Prof. David Sander (University of Geneva) |
2023 |
ZAPATA CALVENTE |
Antonella Ludmila |
|
UNIFR |
E‑mail
|
-
|
|
|
ZIADE |
Garnelle |
|
UNIL |
E‑mail
|
The Effect of Centenarian’s Personality on Health, Social Contacts, and
Behaviors
|
Professor Daniela Jopp |
2025 |
ZUBER |
Sascha |
|
UNIGE |
E‑mail
|
Training executive functions and the development of intentional behavior
|
|
|